Szervezeti kapcsolatok revitalizációja

{row}

Gyakori probléma nagy szervezeteknél – különösen ott, ahol az utóbbi években piaci vagy szervezeti változások mentek végbe-, hogy a támogató területek „silókban” érzik magukat. Úgy érzik nem ismerik el kellőképpen a munkájukat, vagy olyasmiért kapnak kritikát, amiért valójában nem gondolják magukat felelősnek. A megoldást legtöbbször az adja, ha a támogató területekre egyfajta „belső szolgáltatóként” tekintünk. Azokra pedig, akik a munkájuk eredményét használják, „belső ügyfélként.”  
A program magában foglalja a szervezeti egységek hatáskör tisztázását, a bizalom újraépítését, a közös jövőkép kialakítása és elindítását. A program során felmérjük a belső ügyfelek elvárásait a munkakapcsolat tartalmára és formájára vonatkozóan és fontossági sorrendet állítunk fel. Felmérjük a terület teljesítményét a felé támasztott elvárások tükrében. Az elvárások és teljesítmény ismeretében a támogató terület munkatársai értékelik és újragondolják a saját szerepüket, értékteremtő folyamataikat, megtervezik a szükséges fejlesztési programokat. Kommunikációs üzeneteket és “belső brandet” alakítanak ki, amivel egyértelműen jelzik a szervezet többi egysége felé, hogy mit várhatnak tőlük és mi az, amivel nem ők foglalkoznak. Erősödik a csapaton belüli kohézió, amit a közös „brand” vált ki.

Kinek ajánljuk?

A programot a támogató területeknek kínáljuk, amelyek munkájának eredményét a szervezet többi területe használja. Kimondottan sokat profitálhatnak a programból a jog, a kontrolling, a HR, a beszerzés, és az IT munkatársak.

 

Tartalom

  • Importance-Performance Survey (IPS) kerete: ebben a rendszerben azt vizsgáljuk, hogy egy-egy elvárás mennyire fontos a belső ügyfélnek és ehhez képes mennyire teljesül.
  • Value-Importance-Performance Survey (VIPS) kerete: egy kiegészítő dimenziót hoz a rendszerbe. Jól látják-e a terület munkatársai, hogy mi, mennyire fontos a belső ügyfeleknek?

 

Megvalósítási alternatíva

Az alapprogram: egyéni és fókuszcsoportos interjúk, kérdőíves VIPS felmérés, vezetői mini workshop, 2 nap tervező off-site a terület kollégáival és 3 változásmenedzsment konzultációs alkalom (követésenként 2 óra).
Alternatívák:

  • Program kérdőíves felmérés nélkül
  • Program 1 nap off-site elemmel
  • Program változásmenedzsment konzultációk nélkül

Helyzettől függően egyéb csapatépítő és változásmenedzsment elemmel egészítjük ki a programot.

{/row}

Scroll to Top